כמה שאלות שאת חייבת לברר לפני החתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

דילמות לפני ואחרי החתונה

שאלות שחייבים להתמודד איתן

מסביב לחתונה

אין דרך קלה וגם לא פיתרון קסמים. כל חתונה מזמנת לזוג מצבים שמחייבים התמודדות ומציאת פיתרונות. בקיצור, אם אתם בדרך לארגון החתונה, קחו בחשבון שהדילמות על מפתן דלתכם, והשאלה איננה איך עוקפים אותן, אלא איך מתומדדים איתן נכון. מכיון שאין כמו להקדים תרופה למכה, ליקטנו כמה דילמות שנתקלנו בהן במהלך השנים והצעות שעלו לפתרונן.
 

מי יבוא?

עוד בראשית תכנון החתונה צפה השאלה הראשונה. בעודכם ממלאים את הגיליון בשמות מוזמנים ומבקשים מההורים לדעת את מי הם היו רוצים להזמין, תגלו שמדובר בכמות לא מבוטלת של אנשים, שחלקם הגדול לא בהכרח זכור לכם. ומכיון שכל מוזמן שווה גם הוצאה (יותר מהכנסה) תצטרכו לקבל החלטה איזו מן חתונה זו תהיה? כמה רחוק תלכו בשביל להזמין קרובים רחוקים, ואנשים שהקשר איתם לא ממש הדוק. איפה תעבירו את הגבול גם להורים? 
התשובה תלויה גם בסוג החתונה: חתונה אינטימית, דורשת לוותר על מרבית המוזמנים, לבחור מקום מאוד קטן, ולערוך אירוע מצומצם ומאוד אישי. 
יש לכך יתרונות, אבל גם חסרונות, אם אנשים במשפחתכם, שהחשיבו עצמם קרובים, ייפגעו. ואל תגידו שזה לא מעניין אתכם. זה כן.
 

לכן, כדאי שתתחילו את התהליך בשיחת הבהרה משפחתית, בה תודיעו איזו חתונה בכוונתכם לערוך ותרתמו את בני המשפחה לעניין.  

ארגון חתונה


מסיבת הרווקות עם הגיסות החדשות? 
מסיבת רווקות היא מפגש נשים אינטימי. לרוב הוא הפך לאירוע של החברות הכי קרובות, מקסימום אחותך (אם יש). מצד שני יש כאלו שעורכות אותו כמפגש נשי רב גילי, מעין מעגל נשים מעצים. גיסות, אם יש לך, הן כבר בנות משפחה, ושיתופן באירוע יכול לקרב אתכן. בעיקר אם אתן באותה שכבת גיל.

מצד שני, אם את חוששת מפאדיחות באירוע, אולי תוותרי על העניין. ייתכן שגם להן עדיף כך. 

 בנות במסיבת רווקות

להיות בקבלת פנים?

להיות נוכחת בקבלת הפנים נותן תחושה של ערב ארוך יותר, מאפשר להצטלם עם המוזמנים כשכולם מסודרים וזוהרים בראשית הערב, ויש מי שזה גם מפחית אצלו את הלחץ.
להגיח בשלב הצעידה לחופה מייצר רגע שיא מיוחד, יאפשר לכולם לצפות בך זוהרת בהופעה נוצצת, והשהייה בחדר חתן כלה עד החופה עשויה להפחית את המתח וההתרגשות למי שחושש מהמעמד.
מעבר לזה שיש כאלה שטוענים שזה לא נהוג.

 

 וידוא הגעה?

גם אחרי שמלאתם את הגיליון של רשימת המוזמנים, אין לכם באמת דרך לדעת האם כולם יופיעו בערב החתונה. ומכיון שלשאלה הזו יש תג מחיר מאוד גבוה, כדאי שתדעו כמה מוזמנים באמת באים, ולא תתחייבו על אורחים שלא יבואו, ובטח לא תשלמו עליהם. לכן, ועד כמה שאולי זה לא נעים לכם, כאן התשובה חד משמעית. לוקחים עזרה, נעזרים בחברים או בני משפחה, אבל בודקים עם כל אחד האם הוא מתכוון להגיע ומצמצמים את סימני השאלה עד כמה שניתן.

 אישורי הגעה


לשלם על המלוות לאיפור ושיער או שהן צריכות לשלם לעצמן?

שאלה טובה. איפור ושיער למלווה יכול להגיע לכמה מאות שקלים. לא הוצאה של מה בכך. אם מדובר באחת שתיים שממש החזיקו לך את היד ושמרו על שפיות דעתך לאורך הדרך, זו עשויה להיות מחווה יפה מצידך. מצד שני זה לא הכרחי ולא בטוח שמצופה ממך לעשות זאת. כך שאם העלות הזו מכבידה על הכיס, תחשבי על דרך אחרת לגלות את הערכתך כלפיהן.

 

הסעות למקום האירוע

שאלה טובה נוספת. אבל לפני כן תשאלי את עצמך אם זה נחוץ. אם המרחק לא רב זה לא ממש הכרחי. אך אם החתונה מרוחקת לחלק מהמשפחה ואם אין להם אמצעי ניידות או שהם מאוד מבוגרים, והנוכחות שלהם חשובה לכם, זו יכולה להיות אחת ההוצאות הכי משמחות שתהיה לכם בחתונה. מפני שההערכה שתקבלו שווה את ההשקעה הכספית.  

  

 הסעות לאירועים


 ירח דבש - מתי?

מתי שתרצו. דברו על כך אחרי שתקבעו את מועד החתונה. הבחירה אם ומתי לצאת לירח דבש, תלויה בהרבה משתנים, כמו התקציב שלכם, משך הזמן בו תוכלו לנפוש, התחייבויות שישכם בעבודה ובלימודים ועוד. בכל אופן אנחנו מאוד ממליצים למצוא זמן ולצאת לחופשה, קצרה או ארוכה, בארץ או בחו"ל. העיקר שתמצאו לכם זמן איכות ביחד. 

 

 תכנון ירח דבש

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל