לכבוד יום המשפחה: חתן וכלה לאורך העשורים - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

לכבוד יום המשפחה: חתונות במנהרת הזמן

יום המשפחה זה בדיוק הזמן המתאים לנוסטלגיה דביקה...

הפקת אירוע
לכבוד יום המשפחה, הרשו לנו לקחת אתכם אחורה בזמן, כדי לראות איך אבות אבותינו (וגם אימהותינו) נראו ביום נישואיהם, לאורך העשורים. מתנצלים מראש על איכות התמונות, ככה זה כשמוציאים את התמונות מהבוידעם... ותתכוננו להיות מופתעים לטובה!

שנות ה-60 (חתונות של שלושה אחים)

חתן - כלה (לפי סדר התמונות): אסתר ואברהם שטרית, איילה ויהודה שטרית, מזל וציון שטרית.

תאריך נישואין: 8.3.60, 11.11.64, 15.2.60

אולם: היכל המלאכה, ת"א

חתן וכלה בשנותה- 60

חתן וכלה במראה אירופאי בשנות ה- 60

חתן וכלה במראה מלכותי, שנות ה-60

 

קווים מאפיינים: כלת שנות ה-60 מגלמת את שיא התמימות, עם שמלה לבנה רווית טול בסגנון מלכותי רך וצנוע. התסרוקת, כמעט טבעית לחלוטין, בתוספת זר לראש שמשווה מראה מלכותי משלים לשמלה והינומה פשוטה, צחה ולבנה. החתן המסורתי לובש חולצה לבנה וחגיגית וחליפה מחויטת שחורה, עם או ללא עניבה אך בהכרח עם מפית צחה מציצה. המראה ללא תעוזה ותוך שמירה על המוכר והידוע באשר למושג חגיגי מהו? (חולצה לבנה, כמו בבית הכנסת...), עם זאת יש משהו מאוד נקי, אירופאי ואלגנטי במראה הזה, תודו.

שנות ה-70

חתן - כלה: בלהה וצבי פינקלמן

תאריך נישואין: 9.2.1971

אולם: אולמי שושנים

חתן וכלה בשנות ה-70

קווים מאפיינים:

כלת שנות ה-70 נותרת עם השמלה הלבנה, אך מעדיפה אותה בקו הגוף, נקייה וצנועה ובתוספת של אלמנט קישוטי קל בשולי השמלה והשרוולים - פרווה סינטטית, המראה הוא עדיין חו"לי לגמרי. השיער כבר 'עשוי' בתסרוקת אלגנטית ומבוקבקת במיוחד, האיפור טבעי (אם בכלל) ומשקפי הראייה 'קוליות' וכהות. אלמנט נוסף שמתווסף לכלת שנות ה-70 הוא זר הכלה הצבעוני, שימו לב לגודלו הקומפקטי, מראהו המסודר וצבעיו הנועזים סגול-צהוב. החתן, לעומת זאת, ממשיך במסורת החולצה הלבנה והחגיגית, החליפה הכהה והמפית המציצה, אך מרענן את המראה עם עניבה צבעונית ומבריקה.

שנות ה-80

חתן כלה: אתי ואבי נזרי

תאריך נישואין: 4.7.85

אולם: אולמי נפטון

חתן וכלה בשנות ה-80 במראה כפרי

חתן - כלה: מירה ועצמון גל

תאריך נישואין: 22.6.82

אולם: אולמי נפטון

חתן וכלה של שנות ה-80, הלבן שולט

קווים מאפיינים:

כלת שמונת ה-80 כבר יותר נועזת וחושפת כתפיים ואף מעזה עם מחשוף קל, השמלה עדיין לבנה וצחה אך כבר מגיעה ביותר מסגנון אחד. האחת בסגנון כפרי/קיבוצי בתוספת פרחי בד לבנים וחגורה מדגישת מותן, והשנייה בקו הגוף, חלקה עם חגורת מותן עבה ולבנה. האיפור עדין, אך לא טבעי לחלוטין (כמו בעשורים הקודמים), והשיער מפונפן ומזכיר את פארה פוסט, אך ללא תסרוקת גרנדיוזית ו/או מיוחדת. שימו לב לזר המיוחד והאלגנטי, שכבר אינו עגול וקטן. בגזרת החתן, יש סופסוף התפתחות מעניינת, הוא אמנם עדיין עם חולצה לבנה אך כעת צבע החליפה מתבהר ומגיע בגוון אפור בהיר ולבן, והעניבה? אדומה ונועזת!

שנות ה-90

חתן כלה: מירב ומאיר מועלם

תאריך נישואין:  5.10.95

אולם: גני אורנים

חתן וכלה בשנות ה-90


הכלה של שנות ה-90 נועזת וסקסית

קווים מאפיינים:

מהפך בעולם החתן-כלה! זה מתחיל באולם שהופך לגן מפואר וממשיך בסגנון הכלה. הכלה של שנות ה-90 היא כלה דומיננטית וסקסית, אין מקום לצניעות. השמלה כוללת מחשופים (כולל מיני), שיבוץ אבנים ופנינים וגם שילוב חוטי זהב. הגזרה החדשה שמתווספת, היא גזרת מחוך עם שרוולונים תואמים והאופנה הכי חמה היא לעצב שתי שמלות כלה, האחת לכניסה ולחופה והשנייה לרחבת הריקודים. האיפור עשוי היטב וכך גם השיער, מדובר בתסרוקת גבוהה ואלגנטית ובאיפור מוקפד, מודגש ונשי. החתן הופך, אף הוא, לנועז ומשלב חליפה בצבע לא אחיד עם דוגמא וכל זאת לצד. החולצה הלבנה (עדיין) והעניבה האדומה. הוליווד זה לגמרי כאן!

שנות ה-2000

חתן כלה: אורנה ויוסי ברמן

תאריך נישואין: 26.7.2000

מקום: בית החתן, מכמורת

חתן וכלה בשנות ה-2000

קווים מאפיינים:

שנות ה-2000 מביאות איתן רגיעה ופתיחות למגוון סגנונות של שמלות כלה, לצד השמלות המפוארות, הנועזות והסקסיות, מתעוררת כמיהה מחודשת לסגנון הנקי וה'פשוט' כביכול. הסגנון שמביא עמו פשטות מוכרת ארצישראלית. הכלה 'השורשית' עדיין מאופרת בקפידה ובאלגנטיות, אך השיער מעוצב בקווים נקיים וכך גם השמלה, בבד סאטן לבן חלק עם כתפיות ובשילוב שרשרת פנינים אלגנטית. החתן הישראלי מסיר את הז'קט האירופאי והעניבה ונשאר (איך לא) עם החולצה הלבנה, אך בוחר במכנסיים בהירים בגווני החרדל-קאמל. את האירוע, בוחרים בני הזוג לערוך בבית פרטי של משפחת החתן במכמורת (סגנון קיבוצי).

שנות ה-2010

חתן כלה: אסתי וגל לוי

נישואין: 20.5.10

אולם: טרויה

חתן וכלה בעשור ה-2 של שנת ה- 2000

חתן כלה: רות ואשר אזרזר

תאריך נישואין: 6.6.11

אולם: חצר המלכה

פלורליזם בעולם החתן-כלה

חתן- כלה: חן ומושיקו גל

תאריך נישואין: 17.1.13

אולם: טרויה

מי אמר מלכה' ולא קיבל? המראה המלכותי

קווים מאפיינים:

הגענו לעשור הכי פלורליסטי, בו הכל מותר ומקובל... יש מקום לכלה המלכותית, הנועזת והטבעית. צבע הניוד - אפרסק הופך לפופולרי, וכך גם זרי הראש וזרי הכלה המגוונים ושלל התסרוקות וסגנונות האיפור, עם נטייה לטבעיות (עלייה עובדים שעות הן בשיער והן באיפור). אז מה הכי נחשב? מה שהכי מתאים לך! כמובן שהחתן מצטרף לחגיגה ויש לו מקום להביע את סגנונו בצבעים מגוונים, פפיונים ואפילו שרוואלים. סחתין!

מסקנה

לצד התמונות מהבוידעם, יש גם תמונות עדכניות שמתאימות בדיוק לסגנון של כל עשור, מה שמוכיח שישנה חזרה נוסטלגית לשני קווים עיקריים של סגנונות, האחד נקי, צנוע וטבעי והשני מלכותי ונפוח, וזה לא רק אצל הכלות, קבלו טעימה:

הסגנון הנפוח חוזר

שמלת כלה - פנינת כלה, צילום: סם יצחקוב 

המראה הצמוד והסקסי

שמלת כלה- כמיל שאהין, צילום: אלכסנדר ליפקין  

חתנים:

החתן המעז

חליפה - דורון אשכנזי, צילום: ליאת חן 

מראה החתן ה'קול'

חליפה - אופנת סגל, צילום: זהר שטרית 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)